Způsoby na štíhlá ramena

Způsoby na štíhlá ramena

Kliky, cvičení s činkami a možná ... změna jídelníčku? Co nám umožní účinně vyštíhlit ramena a proč je vhodné na to hledat dobrou metodu?

Péčí o štíhlou siluetu se ženy zaměřenou především na vyštíhlení stehen a břicha. Zanedbávají však přitom horní část těla – paže a svaly hrudníku. To může vést k nepěkným rozdílům v postavě - hubený, vysportovaný spodek kontrastuje se svěšenými rameny. A i když máme tuto část těla štíhlou, jen vhodné nad ní trochu popracovat. Vytrénované, pěkně vyrýsované ramenní svaly je velmi lákavý pohled. Ale co nám dá nejlepší výsledky?

Zanedbaná ramena jsou nejvíce vidět při zvedání rukou nahoru. Kůže, která je pokryta vrstvou tuku je nevzhledná, tuk visí dolů a tvoří se takzvaný "motýlek" nebo "pelikán". Ženy mnohem méně cvičí ruce, protože se zaměřují na práci nad břichem nebo hýžděmi. Ale pamatujme, že krása spočívá v poměrech a nesmí se odpustit cvičení horní části těla. Není pravda, že cvičením trojhlavých svalů ramen budeme vypadat mužně! Ženské tělo se během silového tréninku chová odlišné. Ale pokud se vzdáme tohoto tréningu, uvidíme, že na tomto místě se rád hromadí tuk, který se může někdy proměnit v těžko odstranitelnou celulitidu.

Jaký druh cvičení si vybrat?

Cvičení v posilovně je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak se vypořádat se svěšenými rameny. Je tam k dispozici barbells, činky a závaží, které nám pomáhají. Tréning poléhá na „vytiskávání“ těchto nástrojů a je nejlepší je dělat „po francouzku", tedy zvedáním jich zezadu za hlavou. Zátěže držíme v takzvaném kladivovém úchvytu. Vykonávají se v sedě, ve stoje nebo v leže.

Samozřejmě, že nemusíme chodit do posilovny, abychom ramena krásně vycvičili. Závaží a činky, můžeme mít přeci vlastní, aby nám posloužili pro domácí tréning. Nejjednodušší cvičení provedeme ve stoje, držením zátěže v rukou obrácených hřbetem dlaně dolů. Ruce jsou ohnuté, lokty přiléhají k tělu. Závaží na změnu podnášíme (do pravého úhlu v lokti) a obnižujeme. Pamatujme, abychom rovnoměrně dýchali a zároveň napínali triceps.

Chceme-li si zacvičit bez nástrojů, zaměřme se na klikách. Obvykle ženy nemají rády cvičení, ale stále je možné provádět jejich upravenou verzi. Kliki budou lehčí, pokud místo opírání váhy těla na prstech nohou, klekneme si a podneseme nohy nahoru, skřížením je se sebou (pamatujme o tom, abychom cvičení prováděli na podložce, jinak budou cviky bolestné). Kliky také cvičíme tak, že se opíráme o stěnu a udržujeme mezi stěnou a tělem dost velkou mezeru. Tato změna nám zároveň umožní vyrýsovat svaly stehen a lýtek.

Strava na rovině spolu s cvičením

Aby naše kůže byla více pevná a pružná a tréning přinesl rychlejší výsledky, změňme stravu. Živočišné tuky zaměňme na rostlinné tuky (dobré kvality oleje, ořechy, semena). Výjimkou nechť zde jsou mořské ryby (losos, sleď), které obsahují cenné mastné kyseliny, které mají významný vliv na stav kůže. Jezme také hodně potravin s vitamíny C a E a s obsahující síru. Náležitě hydratujme organizmus. Nejlepší bude pitná přírodní minerální voda a bílý a zelený čaj bez cukru.