Žárlivost na minulost, tedy žárlivost na bývalé partnery nebo partnerky

Žárlivost na minulost, tedy žárlivost na bývalé partnery nebo partnerky

Přečti si a dozvěď se, co dělat v případě výskytu ve vztahu žárlivosti na bávalé partnery a jaké jsou na ní nejlepší způsoby.

Jak poznat žárlivost?

Žárlivost na minulost je druh strachu o ztrátu lásky, ale váže se s minulostí partnera. Týká se lidí, kteří milují velmi intenzivně a nejsou schopni smířit se s faktem, že partner kdysi žil ve svazku s jinou osobou, zvláště, kdy došlo do zanoubení nebo manželství. Žárlící osoba pochybuje o nynějších pocitech a svoji pozici ve vztahu. Pokud v této fázi nerozváže problém žárlivosti, pocit se bude rozvýjet, až přeroste v obsedantní myšlení o bývalích partnerech, což se začne reálně odbíjet na oslabení součastného pocitu a vztahu a také může až vézt k jeho rozpadu.

Jak si poradit s žárlivostí na bývalé partnery?

Aby se zbavit myšlenky o minulosti partnera a tímto se i „vyléčit ” z žárlivosti:

  • Přijměte fakt, že každý z nás má nějakou minulost. Lze jen těžko očekávat, že to bude jiné, když vstupujeme do vztahu s dospělou osobu. Minulost nemůže být vymazána, takže nejjednodušším řešením je uvést se v soulad s ní. Kromě toho, zkušenosti s předchozími vztahy činí partnery moudřejší a umožňují vyhnout se škodlivým chybám.

  • Uvědomte si své jedinečnosti a snažte se neporovnávat s těmi z minulosti - z nějakého důvodu konec konců tito lidé patří k ní. Zaměřte se na součastné momenty a važte si jich. Všímejte si a mluvte o svých každodenních úspěchách, věnujte pozornost své vlastní přitažlivost. Myslete na sebe pozitivním způsobem.

  • Vemte věci do svých rukou. Závist je váš pocit a přestože vás partner bude přesvědčovat o jeho lásce a nedostatek významu minulých vztahů, dokud tomu sami neuvěříte, žárlivost se vás bude stále dotýkat.

  • Zdolávejte vlastní zákmy, nové přátele a nové zkušenosti. Závislost vlastního splnění a štěstí od druhé osoby je krátká cesta nakonec vztahu.

Hovořte především s partnerem a také s přáteli a s rodinou. Podělte se se svými obavami, nazvěte je a vyslechněte názorů nejbližších vám lidí. Vysvětlení nedorozumění a těžkých situací je základní způsob na zvládání žárlivosti. Pokud se nemůžete zbavit obsédních myšlenek o minulosti partnera, vydejte se k terapeutovi, který vám pomůže zrozumět vaše pocity a pomůže rozvázat problémy.