Stepper – proč je vhodné s ním cvičit?

Stepper – proč je vhodné s ním cvičit?

Objevte výhody velmi efektivního, ale není příliš populárního v Čechách na kardio cvičení – stepper - a dovědtě se, jak při jeho pomoci modelovat nohy.

Psaním o cvičení na stepperu, začněme vyjasněním, co je stepper. Mnoho lidí ve skutečnosti mylně nazývá stepper normálním stepem, který se používá při cvičení ve fitnessu. Stepper je zároveň jeden z vybavení zahrnutých v tělocvičně, které nám pomáhají spálit přebytečný tuk kolem lýtek a nohy a hýždě jsou krásně modelovány. Přestože cvičení na stepperu se zdají být velmi snadná, je třeba mu dát za dobré, že po 15 minutách intenzivního tréninku s jeho použitím člověk plave v potu.

Cvičení na stepperu není žádná filozofie. Poléhají na došlapování chodidel na podlahu podobně jako v případě chození po schodech. Je však třeba vědět, že na trhu máme do výboru několik druhů stepperů. např. takové, které mimo nohou, angažují k práci také ruce a také takové, které dovolují např. twist celého trupu. Najdete též mini verzi stepperů, na kterých jsou jen dva pedály. Tuto verze mini můžete uchovat i v malé ložnici, v níž nemáme prostor na rotoped nebo crossový trenažér.

Pokud chcete cvičit na stepperu, měli bychom se řídit základními principy použití.

Za prvé, každá relace na stepperu začneme okolo 10 minut zahřívání. Můžeme udělat dupačky nebo se vydat na krátký, energický běh. Pak měli bychom měli přejít do vhodných cvičení na stepperu, vzpomínat o udržení rovného držení těla a hlubokém dýchání. Po ok. 15-ti minutové relaci intenzivního cvičení bychom měli začít lehčí cvičení okolo 10 minut a celý komplet ukončit důkladným protahováním svalů.