Kaše z prosa je dobrá na vše

Kaše z prosa je dobrá na vše

Popularita kaše z prosa stále roste. Ješte před několika roky byla tato kaše ješte zapomenutým darem přírody, dnes je nevyhnutelnou součástí zdravé výživy, například alkalické, očišťující, pro sportovce a také pro děti.

První mezi kašemi

Kaše z prosa je bohatá na vitamíny skupiny B, měď, křemík a železo, draslík, fosfor a vápník. Oxid kremičitý posiluje klouby, stejně jako vlasy, kůži a nehty. Protože obsahuje také vitamín. E, o to více se vyplatí ji zapojit do stravy, jak máme problém s jemnými vlasy nebo špatným stavem pokožky. Je účinný v boji proti virusům, protože odstraňuje z organizmu přebytečnou vlhkost a tím snižuje sekreci hlenu při zápalech (například horních dýchacích cest).

Podporuje činnost trávicího traktu, otoky a pálení. Je velmi lehce stravitelná a přitom je dobrým zdrojem energie, takže se doporučuje také sportovcům. Fyzicky aktivni jedinci spožívají kaši z prosa také díky velikému množství již vzpomínaného křemíku, který pozitivně vplývá na metabolizmus. Z tohoto důvodu by se jí neměli vzdávat osoby, které se snaží shubnout, protože tato kaše má dost kalorií a středně vysoký glykemický index. Co je důležité, prosná kaše působí zásaditě, čím se líši od ostatních druhů kaší, mimo pohankové. Díky tomu sa často objevuje jako jeden z pilířů alkalické stravy, která má organizmu navrátit acidobazickou rovnováhu. Překyselený organizmus je příčinou mnoha problémů, například chronické únavy, zhoršení vzhledu pokožky, nervozity, zpomaleného metabolizmu, bolestí svalů a kostí.

Popularita kaše z prosa vzrosta, kdy jsme se začali coraz krityčtěji koukat na lepek. Na kaši se používají loupané zrna prosa. Jako bezlepkový produkt je tato kaše vítaná ve stravě celiatiků.

Udělejte si z ní to, na co máte chuť

Jednou z největších výhod kaše z prosa, z kulinářského hlediska, je její univerzálnost. Dá se jíst prakticky se vším a kdykoliv během dne. Na snídani s ovocem, müsli, rozinkami nebo jako složka mléčné polévky. Na oběd a na večeři bude kaše výborně chutnat se zeleninou a masem. Může být základem vegetariánskych fašírek a v rajčatové polévce nahradí těstoviny. Z kaše připravíme také zdravé palačinky a dokonce lehkou strouhanku k masu. Je výborná jako základ plnění a zapékání. Často se k ní přidává kurkuma, kari, koriandr a jiné výrazné koření. Přirozeně je charakteristická trpkou příchutí, kterou odstraníme tak,že kaši na chvíli dáme do teplé vody, ještě před jejím uvařením.