Jak cvičit bez vycházení z domu?

Jak cvičit bez vycházení z domu?

Nadešla móda zdravého stravování a sportování. V boji o pěknou postavu si ženy často vybírají fitnes. Jak ale cvičit doma?

V dnešním rychlém světě vždy nemáme čas chodit na profesionální tréninky. Máme povinnost přijít na cvičení o dané hodině, co se spojuje s potřebou cesty na místo cvičení a z něho. Proto někdy vynecháváme tréning - z důvodu únavy nebo nedostatku času. Můžeme však cvičit doma!

Jak to udělat? Můžeme využít videa s cvičeními, které najdeme na internetě nebo si jednoduše vytvořit plán cvičení na další dni. Důležitá je systematika – na cvičení doma už nemůžete mít žádné výmluvy! Nakonec také i ušetříme čas a peníze.

Jaké cvičení můžeme cvičit?

1. Nejlepší je začít od cvičení roztahujícich všechny části těla. Soustřeďme se nejvíce na ruce a na nohy, kde je mnoho typů svalů. Jak se připravíme na cvičení, zmenšíme riziko výskytu bolestných svalových horeček.

2. Zamyslíme se, jestli je naším cílem kompletní zlepšení kondice, nebo chceme popracovat nad konkrétními částmi těla – vtedy se musíme soustředit hlavně na ně. Zde jsou cvičení jako příklady:

- BŘICHO: nejlepším cvičením na posilnění břicha je takzvaná "Weiderova šestka". Cvičení mají trvat 25 minut a musí nasledovat bezprostředně po sobě – celá šestka jedno po druhém a potom znovu.

- HÝŽDĚ: aby jste je pěkně vytvarovali, cvičte tradiční dřepy nebo dřepy na jedné noze. Lehněte si na záda, pokrčte nohy v kolenou, zvedněte záda a napněte svaly hýždí (vydržíme 5 sekund a cvičení opakujeme 15-krát po 1 sérii, přičem cílem je vykonat 5 až 10 sérií), potom se převraťte na břicho a v lehu s rukama pod bradou zdvehejte narovnané nohy, přičem se snažte udržet je ve vzduchu alespoň 5 sekund (vykonejte 5 až 10 sérií, v každé po 15 cvičení).

- HRUĎ: aby jste měli pevné poprsí, musíte posilnit svalstvo - robte kliky pro ženy, spínejme ruce jako při modlitbě a z celé síly se o ně opírejme (cvičení zopakujme 30-krát), dělejme takzvané "motýlky" a při cvičení používejme činky.

- KRÁSNÉ NOHY: dělejte dřepy, nůžky, půlnůžky, výpady, stavte se na prsty a houpejte se (nejlépe se závažím).

- RUCE: na cvičení rukou je nejlepší používat čínky, dělat předklony (mužské i ženské) a zvedat napnutá ramena (dlaněmi nahoru a prsty směrem ke krku) v sériích po 10, jako kdyby jsme bojovali s velkým odporem.