Aerobik nebo posilovna – co si vybrat?

Aerobik nebo posilovna – co si vybrat?

Pokud nám nestačí jogging, jízda na kole nebo jiná forma individuální fyzické rekreace, je dobré se zamyslet nad profesionálnejším přístupem k starostlivosti o kondici.

Aerobik je skvělý, pokud jde o zlepšení celkovité fyzické kondice – dynamické cviky urychlují práci srdce, podporují dýchací a krevný systém. Cvičení ve skupině pod dohledem trénéra má mimo jiné i motivačný význam. Během hodiny intenzivního tréningu se dá spálit dokonce až 300-400 kalorií.

Mimo nepochybných výhod má však aerobik také svoje nevýhody. Najlepší výsledky tvarování postavy je možné vidět na začátku, časem si však organizmus zvykne na námahu a pomaleji spaluje tukovou vrstvu. Mimo toho koordinovaná cvičení – stejné cviky, které dělá celá skupina – nám nedovoluje věnovat dostatek času na tvarování jednotlivých častí těla. Každý má jinou tělesnou konstrukci a měl by klást důraz na individuální pro sebe přizpůsobené tréningy, aby získal co nejlepší výsledky.

A tady bude ideální posilovna. Trénerům starostlivě svěřený soubor cvičení nám umožní soustředit sa na partie, které nás zajímají a také rozvíjejí obyčejně nepoužívané svalstvo a příznivý postoj celého těla (napríklad svaly zad). Mimo to, práce se zátěží má tu další výhodu, že stále můžeme zvedat svoji latku přidávaním hmotnosti a nebo zvyšováním počtu opakování, čím organizmu stanovíme stále nový cíl. Vývoj svalové hmoty přispívá ke zlepšení metabolizmu a tím klepšímu spalování tuků.

Silový tréning také podporuje zpevnění pokožky, když tělo po počátečním zbavením se přebytečných kíl ztrácí pružnost. Mimo toho se nemusíme přizpůsobovat skupině a můžeme si zorganizovat svoje cvičení v čase, který vyhovuje nám.

Aerobik nám zajišťuje rychlou počáteční ztrátu hmotnosti a všeobecné zlepšení kondice, avšak pro získání trvalých efektů a uspokojivé tvarování postavy je nevyhnutelné doplnit tréning správně zvolenou soustavu silových cvičení.